Az állatvilág három képviselőjéről
ejtenék szót, így nyárvíz idején unaloműzés gyanánt.
Az egyik, a
farkas.
Fejlett együttműködésre képes,
idomíthatatlan, lelkében megtörhetetlen, szabadságra született állat. Tiszteli
a természet törvényeit, abból pontosan annyit vesz csak magához, amennyit
hasznosít. Annyit, amennyi a létének fenntartásához elengedhetetlenül
szükséges.
Elveszi, ami jár neki, nem pazarol,
nem öl hiába. A falka tagjai zárt közösséget alkotnak, kötődnek egymáshoz,
védik fajtájukat.
Képességeiktől függően helyezkednek
el a képzeletbeli ranglétrán. Nincsenek előjogok sógor, koma, rokon, tettestárs
vonatkozásában. Az arra legrátermettebb a vezér. Ha méltatlanná válik a
feladatra, elűzik a falkától.
Kiváló a problémamegoldó és
helyzetfelismerő képességük. Különleges szellemi képességekkel bíró,
kifejezetten intelligens állatok.
A másik, a kutya.
Feladta függetlenségét, eladta
magát a kényelmesebb életmódért. Az elkorcsosult életterétől függően vagy vérengző
élvhajhász gyilkossá lett, vagy segíteni tudó és segíteni kész, jámbor állat,
vagy éppen öleb vált belőle. Önálló cselekedetre már képtelen, irányításra
szoruló és az irányítást igénylő házi szolga, és ez még többnyire tetszik is
neki.
Általában széthúzó, a másik jobb
falatkájára irigy teremtmény. Az egyik kutya a másik ellen kihasználható, és a
kutyák ezt észre sem veszik. Akár megölni is képesek egymást idegen érdekből,
akár ezen idegenek szórakoztatására is.
Vágyakozva tekintenek a farkasokra,
mert szabadok, de gyávák hozzá, hogy megszabaduljanak kötöttségeiktől.
A harmadik,
a hiéna.
Az előző két fajhoz képest
kísértetiesen hasonló állat. Termetre, alkatra, megjelenésre. Avatatlan
szemlélő bármikor összekeveri az előző kettővel. Kutyafélének gondolja őket.
De nem azok!
A hiéna nem tartozik a kutyafélék
családjához, macskafélékkel mutat rokonságot.
Ez az állat dögevő, a mások által
becserkészett és elejtett vadak elhagyott teteméből táplálkozik. Önálló
cselekedetre korlátozottan képes. Lusta, rafinált, rejtőzködő fajta, kerüli a
nyílt összecsapást, de ha erőfölényben érzi magát könyörületet nem ismerve
lecsap áldozatára.
A hiénák rendkívül féltékenyen
őrzik a megszerzett élőhelyüket. Érdekeik védelmében, ellenük irányuló támadó
erők ellen, hatékonyan képes a falkájuk együtt működni.
Amennyiben ez a három állatfaj egy
területen élne, ott rend lenne, mert a természet betartatja íratlan, szigorú
törvényeit.
A farkas uralkodna a környéken, a
kutya élné az ilyen-olyan dolgos hétköznapját, a hiéna pedig elvégezné
képességeihez méltó feladatát, a takarítást.
Eljátszom a gondolattal és
elképzelem, mi lenne akkor, ha a hiénák kihasználva a kutyák elkényelmesedett
gondolkodását, cselekvő programját, jobb sorsot ígérve nekik fellázítanák őket
a farkasok ellen és átvennék a hatalmat a terület felett.
Ha ez bekövetkezne, a szabadság
addigi megjelenítője a farkas, űzött fenevaddá válna, mindenféle gonosznak,
lelketlen gyilkosnak titulálnák őket.
A hiénák uralmuk fenntartása
érdekében elhíresztelnék a kutyák között, hogy az ő - szerintük - kiválasztott fajukat
a farkasok kiirtották. Mondanák, hogy hollókkal vájatták ki szemüket és holló
koszt lett belőlük. Megtiltanák ennek a hollókoszt legenda gyökereinek a vizsgálatát,
nehogy fény derüljön az igazságra.
Azt a kutyát, aki pedig arra
vetemedne, hogy kétségbe vonja a hiénák kutya mivoltát, azt pellengérre
állítanák, megbélyegeznék. Törvénnyel betiltanák még azt is, hogy a fajokról
egyáltalán bárki gondolkodni merészeljen. Az egységes homogén kutyafaj lenne a
kötelező történeti tudat.
Így azután a kutyák élnék minden
napos semmit mondó életüket és balga módon kiszolgálnák a tőlük eltérő
genetikával rendelkező idegen lényeket, a hiénákat, megteremve nekik az élet
kényelmes feltételeit.
A kutyák a hiéna érdekéből még
gyilkossá is válnának. Saját fajtájuk ellen fordulnának, gyilkolnák, ölnék
egymást, mert a hiéna lételeme a pusztulás, neki kell a dög.
A mafla kutya meg nem gondolkodna.
Jámboran elhinné, hogy a farkas a fő ellenség. Pedig azt nem kellene
eltartania, az tud magáról gondoskodni. Csak a hiéna nem. Görcsösen ragaszkodik
ahhoz, amit a tulajdonának vél, mert tudja, hogy magának nem képes előteremteni
a földi szükségleteit.
Na de szerencsére nincs ilyen. A
világban rend van. Az állatvilágban legalábbis mindenképpen.
Az emberek világában meg ilyen fel
sem merülhet, hisz ott nincs olyan, hogy valaki ember, valaki meg csak úgy néz
ki, vagy csak emberszerű. A világ egységes. A homogén emberfaj a kötelező
történeti tudat.
.és ez így
van. mondom én, bár ebben tévedhetek, hiszen mindent nem tudhatok. A tanulás
fázisában vagyok.
De azért jó lenne már, ha jó szándékkal
valaki végre belerúgna a kutyákba, hogy észhez térjenek...
(forrás: Orosházi Ferenc)
Jómagam, a Czenkik és a Regász- és Barta félék
Normális esetben nálunk is
egyszerűen működne az élet. Én gondolkodom, irányítom a családi teendőket,
beosztom a beosztani valót, megoldom azt, amit racionálisan meg kell oldani. A Czenkik szépen élnék a dolgos hétköznapjaikat az általam
megteremtett logikus rendben. A Regászok és Barták
pedig a képességeiket felmérve távol tartanák magukat tőlem és az általam
védelmezettektől, és másokon próbálnának élősködni.
Mi történne azonban akkor, ha a Regászok és Barták kihasználva a Czenkik
elkényelmesedett gondolkodását, cselekvő programját, jobb sorsot ígérve nekik
fellázítanák őket a ellenem és átvennék a hatalmat a családunk
felett.
Ha ez bekövetkezne, a családunk
addigi védelmezője és biztonságának megteremtője - azaz én - űzött fenevaddá válna,
mindenféle gonosznak, lelketlen gyilkosnak, magamutogatónak, nemi erőszakolónak
titulálnák.
A Regászok
és Barták uralmuk fenntartása érdekében elhíresztelnék a Czenkik
között, hogy az ő - szerintük - kiválasztott fajukat én üldözöm. Mondanák, hogy
hollókkal akarom kivájatni a szemüket és holló kosztot akarok belőlük csinálni.
Megtiltanák ennek a hollókoszt legenda gyökereinek a vizsgálatát a Czenkiknek, nehogy fény derüljön az igazságra.
Azt a Czenkit,
aki pedig arra vetemedne, hogy kétségbe vonja a Regászok
és Barták közénk tartozó mivoltát, azt pellengérre állítanák, megbélyegeznék.
Törvénnyel betiltanák még azt is, hogy róluk egyáltalán bárki gondolkodni
merészeljen. Az egységes homogén Regász-Barta faj
lenne a kötelező történeti tudat.
Így azután a Czenkik
élnék minden napos semmit mondó életüket és balga módon kiszolgálnák a tőlük
eltérő genetikával rendelkező idegen lényeket, a Regászokat
és Bartákat, megteremve nekik az élet kényelmes feltételeit.
A Czenkik
a Regászok és Barták érdekéből még gyilkossá is
válnának. Saját családjuk ellen fordulnának, gyilkolnák, ölnék, feljelentenék
egymást, mert a Regászok és Barták lételeme a
pusztulás, abból élnek.
A mafla Czenki
meg nem gondolkodna. Jámboran elhinné, hogy én vagyok a fő ellenség. Pedig engem
nem kellene eltartania, én tudok magamról gondoskodni. Csak a Regászok és Barták nem tudnak. Görcsösen ragaszkodnak
ahhoz, amit a tulajdonuknak vélnek, mert tudják, hogy maguknak nem képesek
előteremteni a földi szükségleteiket.
Ez persze csak a gondolat játéka,
semmi több.
De azért jó lenne már, ha jó szándékkal
valaki végre belerúgna a Czenkikbe egy jó nagyot,
hogy végre észhez térjenek...